dimarts, 27 de juliol del 2010
Nota de Premsa de CiU sobre el Soterrament
EL DIPUTAT JOSEP RULL AFIRMA EN RODA DE
PREMSA QUE EL SOTERRAMENT DE LES VIES A
SANT FELIU DE LLOBREGAT ÉS PRIORITARI
PER A CIU.
El portaveu de CiU en matèria d’infraestructures al Parlament de Catalunya ha desmentit rotundament les intoxicacions d’ICV que pretenien posar en dubte el posicionament de la federació nacionalista respecte al soterrament. Així mateix ha alertat que la retallada en inversions anunciada pel ministre Blanco podria afectar
les obres de soterrament, una possibilitat que de confirmar-se comptarà amb l’oposició de CiU.
Aquest divendres 23 de juliol el diputat Josep Rull ha ofert una roda de premsa a la seu local i comarcal de CDC a Sant Feliu de Llobregat, acompanyat pels membres del Grup Municipal de CiU a la ciutat, Josep Lluís Fernández Burgui, a l’ensems president comarcal d’UDC, Jaume Mañosas i Rosa Maria Martí, i pel president comarcal de CDC, Josep Maria Llop.
Fernández Burgui ha intervingut en primer lloc i ha remarcat que la roda de premsa s’havia convocat per deixar ben clar que CiU sempre ha defensat el soterrament de les vies, una obra vital per a la ciutat, tant per motius urbanístics com molt especialment per raons de seguretat.
El diputat Rull ha reiterat el compromís constant de CiU a favor del soterrament, i ha atribuït a ICV la voluntat de manipular i treure de context declaracions de dirigents de CiU del Penedès i del Baix Llobregat, que no s’havien pronunciat en contra del soterrament sinó a favor de la instal·lació d’una tercera via entre Martorell i Barcelona.
El dirigent de CiU ha explicat que avui el trànsit ferroviari a l’entorn metropolità de Barcelona, i molt especialment a la segona corona, es veu afectat per la disminució de la velocitat comercial, conseqüència en bona mesura de dos factors que en principi són positius: l’augment de l’accessibilitat al ferrocarril, és a dir la construcció de noves estacions, i l’increment de les freqüències. Davant d’aquesta situació CiU proposa, en l’àmbit del Baix Llobregat, la instal·lació de dues vies més, fins a arribar a quatre, entre Castelldefels i l’Hospitalet, i d’una tercera via entre Martorell i Barcelona, on tècnicament sigui possible, tenint en compte que a Sant Feliu el soterrament és prioritari i s’ha de dur a terme encara que això impliqui que en el tram corresponent no s’hi pugui afegir la tercera via. La prioritat del soterrament ve imposada per la necessitat de recosir l’entramat urbà
avui separat per les vies i sobretot per acabar amb els accidents que durant els darrers quinze anys han provocat la mort de 82 persones.
Rull ha expressat la perplexitat de CiU davant les intoxicacions d’ICV, tenint en compte el contingut de la “Proposta de resolució sobre l’ampliació de la línia 4 de rodalia amb la construcció d’una tercera via entre Martorell i Barcelona,” presentada per CiU al Parlament i admesa a tràmit el 17 de novembre de 2009, que segons consta en el seu primer apartat dispositiu: “ 1. Insta el Govern a instar el Govern de l’Estat a modificar el Pla d’Infraestructures Ferroviàries per a les Rodalies de Barcelona 2009-2015 per tal de preveure la construcció d’una
tercera via des de Martorell a Barcelona, en els trams on tècnicament sigui possible i l’articulació d’un bon sistema d’apartadors que permeti la circulació de trens semidirectes per la línia R-4 de rodalies.”. Aquesta proposta es va transaccionar amb el tripartit i va ser aprovada el dia 7 de juliol per la Comissió de Política
Territorial del Parlament. Per aquest motiu Rull ha dit, en relació a la proposta de resolució i a la resolució finalment aprovada: “repto el Sr. Bosch i a ICV a demostrar on surt que no volem que se soterri, perquè ICV hi va votar a favor”.
Ara la principal preocupació deriva de l’anunci de les retallades en inversions i de l’alentiment de l’execució dels projectes fet pel ministre de Foment José Blanco, ja que segons Rull:”ens temem que hi podria entrar el soterrament de les vies”, una possibilitat davant la qual s’ha mostrat categòric:”el compromís de CiU és prioritzar el soterrament de les vies davant l’amenaça real que pugui demorar-se en el temps”. La gran afectació que la retallada d’inversions té sobre infraestructures estratègiques per a Catalunya posa en evidència la nul·la capacitat d’influència del President Montilla, que s’acaba de reunir amb el president Rodríguez Zapatero.
Preguntat sobre la possibilitat que la Generalitat avanci els diners per a executar l’obra de soterrament, Rull ha respost que l’administració catalana actualment no disposa dels recursos suficients per afrontar aquesta inversió més enllà del 25% que li correspon i tampoc no hi ha garanties que després el govern de l’Estat aporti els diners prèviament avançats.
Sant Feliu de Llobregat, 23 de juliol de 2010.
Etiquetes de comentaris:
ciu,
rull,
sant feliu de llobregat,
soterrament
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada